• Chiptuning Nedir ve Nasıl Çalışır?

    Her enjeksiyonlu motor; ateşleme, enjeksiyon ve hava yakıt karışımını ayarlayan bir elektronik kontrol ünitesine (ECU) yani beyine sahiptir. Bu beyin motorun çalışması için gerekli olan tüm ayarlara sahiptir. Biz beyin içerisindeki verileri tekrar düzenleyerek her motora göre optimize edilmiş bir operasyon programı yükleriz.

    Bu işleme chip tuning adı verilir.

    Türkiye’de chip tuning yapanların % 1’inden azı kendi yazılımlarını geliştirmektedir. Bunların çoğu yazılım satan firmalardan veya internet forumları üzerinden program satın alarak arabalarda kullanmaktadır. Dışarıdan yazılım satın almanın üç sebebi vardır;

     

    1.  İlk olarak, çok az sayıda yazılımcı kendi yazılımını yazmak ve motor üzerinde kusursuz ince ayarı yapmak için gerekli bilgiye sahiptir.

     

    2. Genellikle yazılım geliştirmek için dyno’dan daha fazlasına yani diagnostik ekipman, egzoz gazı analizörü, ısı-yönetim yazılımı ve modelleri, canbus analizörleri, mikro işlemci hata ayıklayıcıları gibi ekipmanlara ihtiyaç vardır ve bunlardan yoksunlardır.

     

    3. Son olarak, günümüzde ücret faktörü önemli bir rol oynadığından yazılımcılar daha çok sıklıkla satabilecekleri yazılımları satın almayı tercih edip yazılım geliştirmeye nazaran hem zamandan hem de paradan tasarruf etmiş olurlar.

     

    Ancak biz REMAPS A.Ş. olarak inanıyoruz ki hiçbir sebzenin tadı kendi bahçenizde yetiştirdiğiniz, kontrol edilmiş, %100 taze ve katkısız olan kadar lezzetli ve doğal olamaz. Bu yüzdendir ki, biz kendi yazılımımızı geliştiriyor ve test ediyoruz. Her zaman yeni arabaları ve yeni motorları inceler, gerekirse bu aracı satın alır, kiralar veya test aracı olarak temin ederiz. Yazılımımızı geliştirir, limit değerleri görür,  ona göre müşterilerimizin araçlarına özel yazılımlar sunarız.

  • Yazılımda neleri değiştiriyorsunuz?

    İşte REMAPS A.Ş. farkı tam da burada ortaya çıkıyor. Diğer yazılımcılar gibi birkaç parametreyi değiştirerek değil, aracınızdan kazanılacak ekstra gücü dengeli bir şekilde motor parçaların üzerine dağıtarak güç kazanıyoruz. Böylelikle her parçanın üzerine ortalama %3-4 iş yükü biniyor ve bu da tamamen üretici limitleri dahilinde olduğundan herhangi bir sorun teşkil etmiyor.

     
  • Ne Tarz Bir Garanti Veriyorsunuz?

    Yüklenilen yazılımın doğru çalışması, üretici tarafından yapılan güncellemelerin düzenlenmesi ve aracınızın orijinal yazılımına ücretsiz olarak geri çevrilebilmesi için REMAPS A.Ş. olarak 3 yıl garanti veriyoruz. Ayrıca, her araca özel hazırladığımız yazılımlarımızla, aracınıza herhangi bir parça eklemeden maksimum güç alacağınızı, yapacağımız yazılımın aracınıza hiçbir şekilde zarar vermeyeceğini ve memnun kalmazsanız ücretinizi 15 gün içinde koşulsuz iade edileceğini garanti ediyoruz. 

     
  • Chiptuning, Remap ve Box arasındaki fark nedir.

    Chip tuning ve Remapping aslında aynı işlemdir. Eski tip beyinlerde chip  sökulerek yazılım uygulandığı için ismi bu şekilde kalmıştır. Chip tuning, motora ek parça takmadan, aracın mevcut motor yazılımını düzenlemek ve bu yazılımı yüklemek üzerine kurulu bir modifiye işlemidir.

     

    Power Box, Box Tuning gibi işlemler aracın mevcut sistemine ek olarak bağlanan ve aracı yanıltarak güç kazandıran kutulardır. Biz kesinlikle Box uygulaması ve satışı yapmıyoruz. Çünkü Box işlemi uzun vadede aracınıza kalıtsal zarar veren uygulamalardır.

  • Dinamometre kullanıyor musunuz?

    Öncelikle şunu söylemek isteriz, Türkiye’de kullanılan dinamometrelerin %95’i yük tipi değildir.  Aracınızı yükü olmayan boş bir rulonun üzerine çıkartırsınız sadece hızlanma / yavaşlama esasına dayalı olarak gücünü ölçmeye çalışır ve tutarlı bir sonuç alamazsınız. Bu cihazlar aynı zamanda yetersiz bir hava sirkülasyonuna sahip odalara kurulmuştur. REMAPS A.Ş. olarak MAHA LPS3000 Double Eddy Current dinamometre ile araçları gerçek yol yükünde,  hatasız ölçümleme yaparak yazılımlarımızı geliştirmekteyiz. Böylece hazırladığımız yazılımlar sayesinde aracınızı sanki fabrikadan bu güçte çıkmış gibi kullanırsınız.

     
  • Sigorta, Kasko yada Vergimde bir değişiklik olucak mı?

    Bütün sigorta ve kasko şirketleri, primleri aracın mali değeri, sürücünün yaşı ve aracın yedek parça fiyatlarına göre hesaplar. Bu sebeple motor gücünüzün artması motorlu taşıtlar verginiz de dahil olarak sigorta ve kasko primlerinizi değiştirmeyecektir.   

     
  • İşlem süresi ne kadardır?

    Araç üzerinde ortalama 1-1,5 saat zaman harcamaktayız. Her araca özel bir çalışma yapar, yazılım sonrasında araçtan aldığımız test sonucundan memnun olduğumuzda müşterimize teslim ederiz. Bu da yüksek müşteri memnuniyetini sağlamamızdaki en büyük etkendir.     

     
  • Chip Tuning zararlımı?

    Her ne kadar aksi düşünülse de profesyonel teknikler ve doğru cihazlar ile yapılan bir uygulamanın hiçbir zararı yoktur. Stage 1 yazılımlarımız her zaman aracın orijinal güvenlik limitleri dahilinde geliştirilir ve aracın ömrü boyunca stabil kullanılabilir.

     
  • Aracıma serviste güncelleme yüklenirse ne yapacağım?

    Yeni model araçlar yetkili servisler tarafından güncellenebilir ve bu işlem aracınızı orijinal hale çevirir. Biz de servis tarafından yüklenen yeni güncel yazılımınızı ücretsiz olarak tekrar düzenler, aynı güce kavuşmanızı sağlarız.

     
  • Fabrika garantisi ile ilgili durum nedir?

    Yapmış olduğumuz işlem görünmezdir. Bu sebeple aracın hata kayıtları silinirken veya benzer durumlarda görülemez. Buna rağmen istediğiniz zaman yapılan uygulamayı orijinale çevirebilmekteyiz ve bu durumun geçmişe dönük herhangi bir kaydı bulunmamaktadır.

     

    Çoğu marka düzgün yapılan bir yazılımın araca hiçbir zararı olmadığını bilmektedir. Ayrıca bir çok yetkili servis farklı markaların uygulamalarını satmaktadır.

  • Benzinli bir motorda yapılan değişiklikler nelerdir?

    • Gaz Tepkisi Haritaları
    • Istenilen Hava Yakıt Karışım Haritaları
    • Hava Yakıt Karışım Limit Haritaları
    • Tork Limitler Haritaları
    • Ateşleme Avans Haritaları
    • Egzantrik Zamanlama Haritaları
    • Istenilen Yük Haritaları
    • Wastegate Haritaları
    • Wastegate Linerasiton Haritaları
    • Wastegate Limit Haritaları
    • Maximum Yük Haritaları
    • Turbo Basınç Haritaları
    • Turbo Limit Haritaları
    • Vuruntu Risk Haritaları
    • Yakıt Ray Basıncı Haritaları
    • Yakıt Ray Limit Haritaları
    • Şanzıman Limit Haritaları
    • Sıcaklık Limit Haritaları
    • Hız Limiti İptali
    • İkinci Lambda Oksijen Sensoru iptali (Opsiyonel)
    • Şanzıman Vites Değişim Zamanı (Opsiyonel)
    • Maf Ayarlama (stage 3)
    • Enjektor Ayarlama (stage 3)
  • Diesel bir motorda yapılan değişiklikler nelerdir?

    • Gaz Tepkisi Haritaları
    • Hava Yakıt Karışım Haritaları
    • Tork Limitler Haritaları
    • Enjeksiyon İşeme Açısı Haritaları
    • Enjeksiyon Süresi Haritaları
    • Turbo Basınç Haritaları
    • Turbo Limit Haritaları
    • Yakıt Ray Basıncı Haritaları
    • Yakıt Ray Limit Haritaları
    • Sıcaklık Limit Haritaları
    • Duman Limit Haritaları
    • Şanzıman Limit Haritaları
    • Hız Limiti İptali
    • Şanzıman Vites Değişim Zamanı (Opsiyonel)
  • Test esnasında araçtan kaydettiğiniz veriler nelerdir?

    • Motor Devri
    • Gaz Kelebek Posizyonu
    • Hava Kütlesi
    • Motor Yükü
    • Istenilen Turbo Basıncı / Motor Yükü
    • Elde Edilen Turbo Basıncı / Motor Yükü
    • Egzos Gaz Sıcaklığı
    • Manifold Hava Sıcaklığı
    • Hava Yakıt Karışımı / istenilen ve eldeedilen
    • Silindir Ateşleme Açısı
    • Silindir Ateşleme Adaptasyon Derecesi
    • Vuruntu Voltajı
    • Egzantrik Zamanlama Açısı
    • Yağ Sıcaklık Derecesi
    • Su Sıcaklık Derecesi
    • Yakıt Sıcaklık Derecesi
    • Enjeksiyon Miktarı  miligram / moment
    • Enjektör işeme yüzdesi
    • EGR çalışma yüzdesi
    • Wastegate çalışma yüzdesi

MÜŞTERİ YORUMLARI (Tüm Yorumları Oku)

Volkswagen
2012 model VW Tiguan 1.4 TSI 122hp aracima uygulanan yazilim sonrasinda, yasadigim bolge itibariyle yakit tasarrufu ettigimi soyleyemem ama arac cok guzel bir cekise ve atiklige sahip oldu. Umarim uzun vadede motora veya turboya herhangi bir negatif etkisi olmaz. Genel itibariyle memnunum. Volkswagen Tiguan 1.4 TSI - 122Hp @145 Hp
27.08.2018 ( Devamını oku )
BMW
Çok başarılı Teşekkür ederim BMW 5-Serisi 520d - 184Hp @220 Hp
14.12.2015 ( Devamını oku )
BMW
aracın gercek performansını remaps ile keşfettik ümit beye teşekkür ederiz. BMW 5-Serisi 520d - 177Hp @220 Hp
21.06.2017 ( Devamını oku )
Isuzu
Sorun çözmede bir bir numara, teşekkür ederim Isuzu Novo / Turkuaz 5.2 D - 190Hp @240 Hp
24.01.2018 ( Devamını oku )
Porsche
Kesinlikle Ümit Doğan'dan şaşmayınız süper ötesi işler yaptığını o Zaman anlıcaksınız.eline sağlık ümit doğan teşekkür ederim. Porsche Cayenne 3.0 V6 TDI - 262Hp @300 Hp
04.04.2016 ( Devamını oku )
Volkswagen
Aracımın performansı arttı Torku yükseldi Ve Yakıtı azaldı Volkswagen Passat 2.0 TDI CR - 140Hp @185 Hp
12.12.2015 ( Devamını oku )
Seat
Basarili bir uygulama kesinlikle tavsiye ederim.tesekkurler Remaps Seat Leon 1.2 TSi - 105Hp @130 Hp
19.04.2017 ( Devamını oku )
BMW
Aracımı satmayı düşünüyordum yazılımdan sonra vazgeçtim ciddi bi artış oldu ellerinize sağlık şiddetle tavsiye ederim BMW 5-Serisi 530d - 245Hp @300 Hp
30.12.2017 ( Devamını oku )
Volkswagen
Aracımın içindeki uyuyan atlar uyandı, herkese tavsiye ederim, hiç düşünmeden yazılım yaptırsınlar farkı görecekler. Volkswagen Polo 1.2 TDi - 75Hp @98 Hp
26.01.2017 ( Devamını oku )
BMW
Ümit abime tşkr ediyorm. Araca kendini aktarmış adeta.Maşallah Güven ve kalite Remaps tr BMW 1-Serisi 118i - 170Hp @240 Hp
23.07.2016 ( Devamını oku )
BMW
Merhabalar yazılımdan 2 gün sonra inanamadım bu benim aracım mı dedim BMW 5-Serisi 530d - 218Hp @270 Hp
19.04.2017 ( Devamını oku )
Volkswagen
Bütün arabalarımın yazılımından çok memnunum ve ısrarla tavsiye ediyorum Volkswagen Passat 2.0 TDI CR - 140Hp @195 Hp
11.12.2015 ( Devamını oku )
BMW
Ellerınıze saglık en ucuz guc ve az yakıt sıstemı BMW X5 3.0sd - 286Hp @350 Hp
19.04.2017 ( Devamını oku )
Ford
Bir yakınımızın tavsiyesi ile aracıma remapsta chip tuning yaptırdım. Yapilan iş çok kaliteli. Aracimin performansında ciddi şekilde artış oldu. Remapsi herkese tavsiye ederim. Ford Focus 1.6 TDCi - 115Hp @135 Hp
07.03.2018 ( Devamını oku )
Audi
Aracimdaki performans artisi yani sira yakitimdaki dusmeden dolayi tesekkurler REMAPS bundan sonra ne arac alirsam alayim ilk isim remaps'a ugramak Audi A6 2.0 TDi - 140Hp @185 Hp
22.10.2016 ( Devamını oku )
Mercedes
Arabam yeniden doğmuş gibi yalnız içerisinde değişik bir heyecan var, kıpır kıpır uçmak istiyor, Ümit Doğan ne yaptıysa ellerine sağlık, Kahramanmaraş'tan sevgi ve selamlarla Mercedes E / E Coupé 250 - 211Hp @250 Hp
21.06.2017 ( Devamını oku )
Ford
Arac rahatladı. Tıkanma yok. Çok memnunum. Kesinlikle tavsiye ederim. Yakıt düştü. Edblue koyma bitti. Ford Transit 2.2 TDCi - 100Hp @180 Hp
18.10.2017 ( Devamını oku )
Renault
Aracımın performansı ciddi anlamda arttı. Ara hızlanma ve gaz pedalındaki yumuşaklık gitti bunların yanında yalıt tüketimi farkedilir düzeyde azaldı. Teşekkürler. Renault Fluence 1.5DCi - 110Hp @135 Hp
08.06.2018 ( Devamını oku )
Renault
Hakikaten ben daha önce yaptirsaydim çünkü performansı çok yükseldi ayrıca ve çekişi çok değişti yakıtı düşdü daha ne olsun teşekkürler Remaps Renault Clio 1.5 DCi - 70Hp @90 Hp
05.09.2017 ( Devamını oku )
BMW
Beğendim başarılı Ümit kardeşim çok ilgiliydi BMW 3-Serisi 316i - 136Hp @220 Hp
28.07.2018 ( Devamını oku )
Jeep
Aracım 2003, 2.7 crd Grand Cherokee. 288.000 de. Yazılımdan sonra performans ve yakıtta hissedilir iyileşme var. Gaz pedalına dokununca hemen hareketlendiği için araca yüklenmeden yeterli hızlanma var. Tasarruf burada başlıyor... Gaza basınca ise oldukça güçlü tork hissediliyor, vites geçişleri hissedilmeden yüksek hıza ulaşılıyor. Motor devri limitli sınırlarda kaldığından hararet vb problem yaşamadım. Öneririrm... Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD - 163Hp @200 Hp
24.02.2016 ( Devamını oku )
Volkswagen
Son zamanlarda performansında düşüş hissettiğim ve giderek daha fazla yakıt yakan vw golf marka aracımı getirdim. Sıkıntım profosyonel bir şekilde çözüldü. Yazılım işi çok hassas bir iştir. Şahsi görüşüm binbir emekle almış olduğum aracımı gönül rahatlığıyla emanet ederim. Volkswagen Golf 1.6 TDi - 105Hp @140 Hp
26.01.2017 ( Devamını oku )
Volkswagen
Ertan S. Araca yapılan yazılım işlemden sonra bariz bir farklılık var. Volkswagen Caddy 1.9 TDi - 105Hp @140 Hp
12.01.2017 ( Devamını oku )
Audi
Audi A4 2.0 tfsi aracimi yaptirdim cok memnun kaldim. Yaptigi yazilimin arkasinda Umit dogan icin para 2. planda, En onem verdiklleri şey musteri memnuniyeti. Audi A4 2.0 TFSi - 211Hp @275 Hp
24.01.2016 ( Devamını oku )
BMW
Ümit Doğan bu konuda KESİNLİKLE BÜYÜK ÜSTAD. Araçtan aldığım güce inanamıyorum. Hem çok güçlü hemde hiç sorun yaşamadım. Mühteşem sonuç. Büyük motor araca gerek Yok. Bmw için kesinlikle tavsiye ederim BMW Z4 20i - 184Hp @280 Hp
21.03.2017 ( Devamını oku )
Audi
Merhaba aracimiz mükemmel derecede daha hizli ve daha düşük yakit tüketimine sahip oldu teşekkürler Remaps Audi A8 3.0 V6 TDI - 250Hp @310 Hp
26.07.2017 ( Devamını oku )
Ford
Tek kelimeyle harika Ford Focus 1.6 TDCi - 115Hp @135 Hp
27.08.2018 ( Devamını oku )
Volkswagen
Süper oldu elinize sağlık Volkswagen Scirocco 1.4 TSi (CTHD-CTKA) - 160Hp @200 Hp
23.05.2016 ( Devamını oku )
Citroën
İlk defa aracıma yazılım yaptırdım. Yakıt tasarrufu amacıyla yaptırmıştım ancak performansının bu kadar değişeceğini tahmin etmemiştim. şehirdışı uzun yolda cruz ile 90km hızla 3.8lt/100km yakan aracım (3 yetişkin+klima), yazılımdan sonra 3.6lt/100km yaktı (5 yetişkin+1 çocuk+klima) yaktı. şehiriçinde de %7-8 fark olacağını düşünüyorum. henüz pedala alışamadım :) Teşekkürler Ümit Bey. Citroën C4 1.6 HDI - 112Hp @140 Hp
10.05.2016 ( Devamını oku )
Ford
Remaps ve profesiyonel ekibi ile tanıştığımız günden beri araçlarımız artık daha iyi,aracımda hissedilen büyük bir güç artışı oldu hem daha seri hem daha güçlü şaşıranları saymıyorum kesinlikle çok başarılı.Elinize sağlık teşekkürler Ford Tourneo/Courier 1.6 TDCI - 95Hp @120 Hp
09.02.2018 ( Devamını oku )